Prowadzenie wizerunku profesjonalnego sportowca

Profesjonalny sportowiec to coraz częściej osoba o wyjątkowej rozpoznawalności – postać publiczna, której wizerunek jest dodatkowo rozpowszechniany przez kluby, reprezentacje, tysiące mediów opracowujących programy poświęcone danemu sportowi. Powielanie nazwiska i wizerunku piłkarza przez dziesiątki najróżniejszych marek partnerskich i sponsorów sprawia, że utrwala się on jedynie w skali globalnej i pieniądze zaangażowane w cały rynek wizerunkowy świata sportu są coraz większe. Do zarządzania takim wizerunkiem potrzeba ogromnych środków, jakimi dysponuje najczęściej dobra agencja marketingu sportowego.

Przede wszystkim prowadzenie interesów sportowca często oznacza konieczność funkcjonowania we wszystkich strefach czasowych oraz załatwiania interesów w dziesiątkach różnych języków. Obowiązkowo do skutecznego reprezentowania interesów swoich klientów każda agencja marketingu sportowego zatrudnia bardzo profesjonalnych prawników. Ilość kontraktów i różnych umów podpisywanych przez międzynarodowe gwiazdy sportu, jest na tyle ogromna, że wszelkie niedopatrzenie i prawna luka może wiązać się z późniejszymi nieprzyjemnymi konsekwencjami dla samego klienta.

O tym, jak ważna jest dobra agencja marketingu sportowego u boku, na co dzień przekonują się zawodnicy z samego topu profesjonalnego sportu. Ilość wywiadów, próśb o autoryzacje czy sesje zdjęciowe spływająca codziennie do samego sportowca czy nawet jego najbliższego agenta – byłaby paraliżująca dla ich zdolności decyzyjnych i organizacyjnych. Delegowanie tych zadań i funkcji typowo reprezentacyjnych do zatrudnionej agencji jest rozwiązaniem, które pozwala skupiać się na treningach i pracy nad jeszcze lepszymi wynikami sportowymi w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *